esmaspäev, september 11

Rahvasport e 10 km küünarnukitunnet Sügisjooksul

Minu selle sügisene suurprojekt, joosta elus esimest korda 10 km ühte jutti, on edukalt ellu viidud. Eneselegi üllatuseks oskasin isegi ette prognoosida, kui kaua mul selle distantsi läbimine u aega võib võtta. Neto aeg oligi sinna kanti - 1.14. Kahjuks on aga tabelisse pandud ikkagi aeg alates stardipaugust. Minul kulus ainuüksi stardijoone juurde jõudmiseks tubli 5 min rahvamassi sees nügimist. Lootsin, et joostes läheb veidi lahedamaks, kuid asjata... Rahvasport on ikka moes. Nii pidingi leppima sellelga, et alailma oli keegi mul jalus, kellest mööda minek nõudis optimaalsest trajektoorist hälbimist. Jooksta oli vaatamata kõigele huvitav. Lisaks sellele, et ma katsetasin oma võimete piire, nägi nii karvaseid kui sulelisi. Kostümeeritud jooksjad olid silmarõõmuks, ning õnneks polnud neist erilisi konkurente. Ainult viimasel 2 km tuiskas minust mööda üks nunn, rüü alumised ääred üles keritud ja sõlme keeratud. Huvitav oli näha ka mitmeid perekondi lapsevankritega jooksmas/jalutamas. Ka üks tandemlapsevankriga jooksev mees möödus minust viimastel kilomeetritel.
Rahvasportlasi oli ergutama tulnud mitmed kohalikud elanikud. Nii olid ühed noormehed oma koduvärava ette tekitanud improviseeritud joogipunkti, millest küll inimesed väga vett ei julgenud rabada, kartes, et vee sees võib midagi peituda. Aga see-eest noored neiud läksid küll kädistates sinna poole - nad olidki rohkem seltskonna kui jooksu pärast tulnud.
Rahvasportlasi rõõmustas ka üks lõõtsa tõmbaja, kes jooksaid kiviotsast ergutas tempokate lugulauludega.
Veidi kummaline oli näha noormehi, kes jooksmise vahepeal võtsid välja suitsud ning toitsid ka vähki. Ma mõtlesin, et tegemist on ikkagi tervisesportlastele mõeldud üritusega...

Ilmselt olin valinud endale eriti säästliku tempo, nii et viimasel kilomeetril jõudsin veel kiirendada. Finish tuli ka kuidagi ruttu, mul oleks veel olnud jõudu joosta. Nii et järgmiseks korraks tegin tähelepaneku, et võib ka kiiremas tempos joosta. Järgmine kord tuleb kindlasti. Ma ostsin endale kohe uued jooksusussidki! (seda küll mõeldes ka orienteerumisele, millega ma viimasel ajal veelgi aktiivsemalt tegelema olen hakanud.)

Küll minu kooliaegsed kehalise kasvatuse õpetajad oleksid üllatunud, kui nad teaksid, millega ma tegelen;)